نگرشی اجمالی بر جنس گون در کوه بز قوش

نویسندگان

علی اصغر معصومی

ولی اله مظفریان

عادل رمضانی

چکیده

دو گونه جدید از جنس گون برای ایران و جهان شرح داده شده و تصاویر آنها ارائه می گردد و چک لیستی از گون های ارتفاعات کوه بزقوش ارائه می گردد که قریب 75 گونه گون براساس فلورا ایرانیکا شناسایی و ارائه می گردد. گونه های جدید عبارتند از astragalus sect. (incani) turkaman-chaiensis و astragalus sect. (malacothrix) bozghoushensis صفات تاکزومیک گونه های مذکور ارائه شده و با نزدیک ترین گونه ها مقایسه می شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

یافته‌های جدید درباره جنس گون در ایران

گونه جدید A. ahmad-parsai از بخش Campylanthus همراه با اطلاعات بیشتر معرفی می‌شود. بر پایه نمونه‌های جمع‌آوری شده و منابع تعدادی جمع‌آوری جدید و گزارش جدید ارائه می‌گردد. A. dipeltaبر اساس مطالعات انجام شده در خصوص نیاز اکولوژیک وA. sorkhabadensis  بر اساس صفات مورفولوژیک از جنس گون خارج می‌شوند.    

متن کامل

گزارشهای جدید از جنس گون در ایران

بر پایه جمع‌آوری‌های جدید از نقاط مختلف کشور تعدادی گونه بعنوان گزارش جدید از ایران معرفی می‌گردد. این گونه‌ها عبارتند از: A. dzhebrailicus، A. incertrus،  A. psoraloides همگی ازبخش Hololeuce؛ A. asciocalyx، ازبخش Onobrychoidei؛ گونه A. leiosemius از بخش Aegacantha ؛ A. versipilus‌ از بخش Erioceras و A. shebarensis‌ از بخش Trachycercis. برای هر یک از گونه‌های فوق با ذکر نمونه‌های هرباریومی و ن...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 21

شماره 2 2015

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023